mreža

Ko narava postane učilnica

S toplejšimi dnevi prihajajo tudi nove priložnosti. In kako te izkoristiti bolje kot za menjavo okolja in odkrivanje narave okoli nas.

Tudi sama s svojimi učenci rada preživim učno uro izven učilnice. Tako se lahko vsi nadihamo svežega zraka in spočijemo oči, menjava učnega okolja pa pripomore tudi k razmišljanju izven okvirjev. Že samo z menjavo delovnega okolja namreč tako otroci kot mi pridobimo nove izkušnje. Poleg tega tako skrbimo za:

  • gibanje telesa,
  • aktivacijo vseh čutov,
  • urjenje pozornosti,
  • aktivacijo širšega vidnega polja,
  • stimulacijo živčnih točk v stopalih,
  • ravnotežje in propriocepcijo (notranje zavedanje zmožnosti telesa).

V ta namen sem skupaj zbrala nekaj aktivnosti, ki lahko spodbujajo zgoraj naštete vidike in delovanja, hkrati pa otroka podprejo pri učnem in kognitivnem razvoju. Pri aktivnostih si lahko pomagate s Specialkinimi pripomočki, izdelate svoje ali pa pripomočke najdete kar v naravi. Ta je polna skritih čarov in presenečenj. Povsod so zvoki, vonjave, rastline take in drugačne, plodovi, palčke, kamni najrazličnejših oblik, barv, velikosti in zgradb in še bi lahko naštevala.

Za mnoge aktivnosti pa sploh ne potrebujete dodatnih pripomočkov. Tako boste konec koncev še bolj spodbudili otroka h kreativnosti in raziskovanju.

Najmlajši lahko v naravi tako:

  • oponašajo zvoke v naravi,
  • iščejo kamne različnih oblik – kroga, kvadrata, srčka – in jih sestavljajo v skulpture,
  • ustvarjajo različne oblike skokov in gibov za premikanje od enega drevesa do drugega,
  • poslikajo ali popišejo kamne in jih morebiti tudi uporabijo za pripovedovanje zgodb, številskega niza, računov, itd. ali pa jih pustijo kar tam, da s kakšno lepo mislijo polepšajo dan mimoidočim.

Starejši pa si lahko naravo popestrijo tako, da:

  • iščejo rime na stvari, ki jih vidi v naravi,
  • štejejo in zbirajo liste, ki so na primer nazobčani, rumeni, rjavi, itd.,
  • naštejejo vse, kar vidijo na določeno črko abecede,
  • iščejo rime na stvari, ki jih vidijo v naravi,
  • iščejo drevesa s podobnim lubjem,
  • med sabo primerjajo lubje in listje različnih dreves,
  • si naložijo mobilno aplikacijo in identificirajo vrste dreves in
  • merijo obsege debel dreves, tudi preverjajo, ali jih lahko objamejo.

Naj vas seznami ne obremenijo, vsaka aktivnosti opravljena na zraku je za otroke le pozitivna. Tudi brez učnih aktivnosti lahko spodbudimo vse čute našega telesa (vonjanje z zaznavanjem vonjav okoli nas, okušanje z iskanjem užitnih sadov, opazovanje in poslušanje, s katerima urimo tudi slušno in vidno pozornost in tipanje tako z rokami kot bosimi stopali).

V tem hitrem svetu si preredko vzamemo trenutek, da preprosto zaužijemo svet in naravo okoli nas, še posebej tisti, ki prebivamo v mestu. Kljub temu pa se tudi takrat vedno najde bližnji park, igrišče na zelenih površinah ali vsaj zelenica.

In kdaj jih izkoristiti, če ne zdaj, ko so tukaj toplejši meseci (brez črke r v svojem imenu).

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *